BLENDED LEARNING EN E-LEARNING

Ons aanbod

Binnen E&M hebben wij een eigen online learning platform ontwikkeld en gevuld met content. Dit omvat onze exportmanagementtraining, maar ook andere trainingen gericht op internationalisering en bedrijfsgroei. Ons e-learning platform biedt daarmee – naast onze synchroontrainingen – nu ook de mogelijkheid om asynchroon te leren.

Synchroon versus asynchroon leren

Bij synchroon leren is er sprake van directe interactie met andere mensen. Hiervoor moet men op dezelfde fysieke locatie zijn, bijvoorbeeld in een trainingsruimte, of bij een deelnemer op de zaak of – op hetzelfde moment – in dezelfde online omgeving, zoals een Zoom- of MS Teams vergadering, waar deelnemers met elkaar kunnen interacteren en exportervaringen uitwisselen.

De voordelen van synchroon leren:

  • Interactie tussen deelnemers
  • Deelnemers wisselen kennis en ervaring uit
  • Directe feedback van de instructeur
  • Vast trainingsschema

Bij asynchroon leren bevinden de trainer en de deelnemers zich niet tegelijkertijd in dezelfde omgeving. Er is geen directe interactie met andere deelnemers. Het belangrijkste voordeel hiervan is dat ieder het meest geschikte tijdstip kan kiezen om de training te volgen én in zijn/haar eigen tempo.

De voordelen van asynchroon leren:

  • Deelnemers leren in hun eigen tijd, op elke plek met een goede internet verbinding en in hun eigen tempo
  • Deelnemers spenderen minder tijd in een klaslokaal tijdens werkuren
  • Meer flexibiliteit en goedkoper dan synchroon leren

Bestemd voor

Professionals in export, met minimaal 5 jaar ervaring in en verantwoordelijkheid voor internationale sales resultaten.

Meer weten of aanmelden?

Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Neemt u dan contact met ons op via tel. 077-4748135, email info@exportmanagement.nl of het contact formulier.

Onderwerpen die aan bod komen

Wij hebben online trainingen ontwikkeld die op ons eigen leerplatform staan. Ons platform omvat de volledige online trainingen inclusief het bijbehorende trainingsmateriaal zoals readers, templates, checklists en presentaties en links naar andere informatie. Ook staan hier eventueel vooraf opgenomen trainingsvideo’s.

Hieronder voorbeelden van veelvoorkomende vragen die we in de trainingen aanpakken:

  • Wij exporteren naar heel veel landen, maar waar en hoe prioriteiten te leggen?
  • Welke landenkeuze voor de internationalisering van ons bedrijf?
  • Waar halen we de juiste informatie vandaan?
  • Hoe verhouden de salesresultaten zich tot de marktontwikkeling? Hoe kunnen we harder dan de markt groeien en de concurrenten voor blijven?
  • Selecteren we de juiste kanalen en partners? En sturen we ze voldoende aan (prestatie en relatie)?
  • Realiseren we wel optimale marktdekking en omzetresultaten? Hoe kan het beter?
  • Is onze organisatie voldoende ingericht op de uitdagingen in export die we ervaren?

NB: Het is en blijft mogelijk een op maat gemaakte (in-company of online) training te ontwikkelen voor uw bedrijf.